مجموعه مدیر دام:‌ دارای گواهینامه‌های معتبر مرتبط با دام، طیور، آبزیان و حشرات، مشاوره و راهنمائی در طرح‌های کسب‌و‌کار

۰۹۱۹۳۷۳۳۲۱۱

ورود / ثبت‌نام

مدیر دام را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.
مشاوره دام، طیور، آبزیان و حشرات
www.modiredam.com

مدیریت و نگهداری گوسفند به روش صنعتی

ویژگی‌های محصول

پرورش گوسفند یک صنعت پولساز و در حین حال جذاب به شمار می‌رود. دامداری صنعتی روشی اصولی برای نگهداری متمرکز، اصولی و بهداشتی دام‌هاست. در دامداری صنعتی هزینه نگهداری از دام‌ها بیشتر می‌باشد. برای سودهی در دامداری صنعتی رعایت اصول فنی، مدیریت صحیح، بهداشت، تغذیه مناسب، جفت‌گیری یا تلقیح مصنوعی به موقع، رکودبرداری و حضور کارشناس دامپروری و دامپزشک در محل دامداری‌ مهم و ضروری است، زیرا در این روش عدم رعایت نکات علمی و فنی ممکن است خسارت زیادی برای سرمایه گذار ایحاد کند. گوسفندان در روش صنعتی می‌توانند وزن بیشتری به دست آورند، سالم‌تر باشند و بتوانند نیازهای روز افزون جامعه امروزی به گوشت را تأمین کنند. دامداری سنتی روشی است که سالیان بسیار زیادی در جوامع بشری برای پرورش گوسفندان از آن استفاده می‌شده است. این روش با توجه به قدیمی بودن آن و تغییراتی که در شرایط جوی رخ داده و میزان بالای نیاز انسان‌ها به محصولات دامی و گوسفندی دیگر کارایی گذشته را ندارد و میزان استفاده از آن به تدریج در حال کم شدن است.

 در ادامه با ما همراه باشید …

72,000 تومان

نام محصول: جزوه الکترونیکی مدیریت و نگهداری گوسفند به روش صنعتی

تمام صفحات این محصول ارزشمند رنگی است

بازار ایران بیشتر از هر گوشت دیگری، به گوشت گوسفند علاقه نشان می‌دهد و به همین دلیل می‌توان آن را مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین گوشت در این بازار دانست. در سال‌های اخیر به دلیل چرای بیش از حد دام‌های سبک مانند گوسفند و بز، مراتع و محیط‌زیست ایران در معرض خطر قرار گرفته است. برای جلوگیری از نابودی بیشتر محیط‌زیست ایران نیاز است که روش دامداری سنتی را هر چه سریع‌تر به دامداری صنعتی تغییر دهیم، اما با وجود تمام این موارد هنوز بیش از 60 درصد دامداری‌های ایران برای پرورش گوسفند از روش دامداری سنتی استفاده می‌کنند. در این محصول قصد داریم در خصوص دامداری صنعتی مطالب و توضیحاتی مهم و ارزشمند را بیان کنیم.

محدودیت جمعیت دامی تحت تأثیر وسعت کم و فقر مراتع از عمده تنگناهای توسعه کمی جمعیت دامی کشور است با توجه به کم شدن سطح و مقدار تولید مراتع، پرورش گوسفند تحت سیستم عشایری رو به کاهش و پرورش تحت سیستم‌های روستایی، نیمه بسته و صنعتی رو به افزایش است. در شرایط کنونی واضح است که تولیدات حاصل از پرورش سنتی در جامعه رو به رشد ایران جوابگوی نیازها (گوشت، شیر، پشم، پوست و …) نخواهد بود.

www.modiredam.com

مقایسه دامداری در روش مرتعی و سنتی نشان می‌دهد که دوره اصلاح نژادی در این روش طولانی، بازده تولیدمثلی پایین و در نتیجه عملکرد دام مطلوب نمی‌باشد. درحالی‌که روش‌های بسته به‌راحتی می‌توان شاخص‌های اصلاح نژادی و تولیدمثلی را با عمل انتخاب و تلاقی گری بهبود داد. در این روش می‌توان میش‌های دوقلو زا، میش‌های با تولید شیر بالاتر و یا افزایش وزن بیشتر انتخاب نمود با عمل تلاقی گری نیز می‌توان خون جدید از نژادهای پربازده وارد گله کرد علاوه بر این در این روش میش‌های قصر، کم بازده به‌راحتی قابل‌شناسایی و حذف می‌باشند و ضمن اینکه در خارج فصل نیز امکان جفتگیری وجود دارد.

برای تهیه سایر محصولات مرتبط به گوسفند بر روی لینک قرمز رنگ کلیک بفرمایید.

گوسفند

نام محصول: جزوه الکترونیکی تمام رنگی: مدیریت و نگهداری گوسفند به روش صنعتی

گردآورنده: مجموعه مدیر دام

فرمت: پی‌دی‌اف

تعداد صفحات: 15

حجم: 1.40 مگابایت

روش دریافت: دانلود

قیمت: هفتاد و دو هزار تومان (دانلود به محض خرید)