مجموعه مدیر دام:‌ دارای گواهینامه‌های معتبر مرتبط با دام، طیور، آبزیان و حشرات، مشاوره و راهنمائی در طرح‌های کسب‌و‌کار

۰۹۱۹۳۷۳۳۲۱۱

مشاوره دام، طیور، آبزیان و حشرات
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در پیرو مقاله حشرات درباره شرکت اگری پروتئین در این مقاله قصد داریم در مورد شرکت پروتیکس توضیحاتی را خدمت شما بزرگواران ارائه دهیم. 

معرفی شرکت پروتیکس

تغذیه طبیعی و استفاده از حشرات طعم و مزه بهتر تخم­‌مرغ­‌های oerei (تغذیه شده بر پایه حشرات) را رقم می‌زند. جهت تولید این تخم‌مرغ‌ها، رژیم تغذیه‌ای مرغ‌ها بر پایه حشرات تعریف‌شده است یا به‌بیان‌دیگر حشرات را به رژیم غذایی مرغ‌ها اضافه کرده‌اند. با این کار رفتار طبیعی در مرغ‌ها ایجاد می‌شود.

مرغ‌هایی که در خط تولید تخم‌مرغ‌های oerei نگهداری می‌شوند رژیم غذایی طبیعی مانند غلات، دانه‌ها و حشرات را دارند. این شرکت سعی دارد با تولید این تخم‌مرغ‌ها، تغذیه طبیعی مرغ‌ها یعنی حشرات را به جیره آن­ها استفاده کند و این نکته را مدنظر دارد که از حشرات بومی استفاده کند. 

بهبود و اصلاح طبیعی خاک با استفاده از FlytilizerX (کودی که بر پایه حشرات تولید می‌شود)

این محصول کودی پایدار است که تمامی نیازهای خاک زراعی را برطرف می‌کند. این کود از پرورش صنعتی حشرات به‌دست‌آمده است و دارای ترکیبات معدنی و مغذی فراوانی است که برای تغذیه گیاهان بسیار مفید است و باعث تعادل طبیعی در خاک می‌شود. این کود جاذب آب است و باعث تحریک فعالیت میکروارگانیسم‌های خاک می‌شود و تقویت سیستم دفاعی گیاهان و ایجاد سلامت در گیاهان را به همراه دارد.

             استفاده از حشرات در تغذیه ماهیان

www.modiredam.com

استفاده از حشرات جهت تغذیه آبزیان یک رسالت محسوب می‌شود

تغذیه آبزیان به‌خصوص ماهیان با استفاده از یک رژیم تغذیه‌ای پایدار بر اساس حشرات یک رسالت محسوب می‌شود، زیرا تنش در اکوسیستم اقیانوس‌ها را کاهش می‌دهد. برای پرورش هر کیلوگرم ماهی درون اسارت، پرورش‌دهندگان بیشتر از یک کیلوگرم ماهیان کوچک‌تر را از اقیانوس صید کرده و در اختیار سایر ماهیان پرورش قرار می­‌دهند.

در اینجا شرکت پروتیکس جایگزین کردن حشرات به‌عنوان غذای ماهیان پرورشی را توصیه می‌کند. حشرات به دلیل مقدار پروتئین بالایی که دارند به‌راحتی قابلیت جایگزینی در تغذیه ماهیان را دارند. راهکار غذایی برای پرورش ماهیان که بدون ایجاد فشار و تنش بر منابع دریایی و اقیانوسی تأمین می‌شود.

در سال 2009 شرکت پروتیکس از دو میز کار در یک اتاق زیرشیروانی به یک شرکت مهم در صنعت پرورش حشرات در مقیاس جهانی تبدیل شد. شاهکارهای آن مانند محصولاتی مانند oerei و Salmon Friendly است که از لاروهای حشرات با پروتئین بالا را در این محصولات استفاده کرده است.

حشرات گروه وسیعی از جانوران هستند و حلقه مهمی در سیستم تغذیه‌ای و اکوسیستم‌ها هستند. پروتئین حشرات پاسخ بسیاری از مشکلاتی است که امروزه با آن روبرو هستیم. جهت تولید منابع پروتئینی معمولی مانند سویا و گوشت مقادیر زیادی آب و زمین زراعی موردنیاز است و اغلب تولید محصولاتی این‌چنینی تأثیر سوء شدیدی بر اکوسیستم‌ها دارند.

به‌عنوان‌مثال به دلیل تولید سویا  جنگل‌های بارانی فراوانی از بین رفته است. حشرات از توانایی شگفت‌انگیزی برای تبدیل ضایعات کشاورزی و مواد غذایی کم‌بهره به پروتئین و چربی‌های باارزش بالا برخوردار هستند. حشرات با کمترین تأثیر بر طبیعت و اکوسیستم می‌توانند ضایعات میوه و سبزیجات را به محصولات با ارزش غذایی فراوان تبدیل کنند.

شرکت پروتیکس برای طیف گسترده‌ای از حیوانات، اعم از مرغ تا میگو و حیوانات اهلی و… مواد غذایی و خوراک را تولید می‌کند. در روند تولید محصولات این شرکت موارد استاندارد به‌خوبی رعایت می‌شود. شرایط محیطی سالن پرورش حشرات و تغذیه آن‌ها به‌درستی تحت کنترل است. این شرکت به موارد فنی و اخلاقی خود درزمینه تولید محصولات استاندارد متعهد است.

رسالت این شرکت در راستای ایجاد یک جامعه پایدار هست

اهداف توسعه پایدار (sustainable development goals – SDG) که توسط سازمان ملل تعیین‌شده‌اند، اصول هدایت و پیشبرد ما در مورد پایداری است، این اصول در این شرکت به‌صورت روزانه در دستور کار قرار می­گیرد. فائو مشخص کرده است که چگونه اهداف توسعه پایدار می‌توانند تا سال 2030 در دستیابی به اهداف مناسب پیشرو باشند.

در شرکت پروتیکس به‌طور مکرر اهداف توسعه پایدار مرور و به کار گرفته می‌شود و مجموعه اهداف خود را در راستای رسیدن به اهداف توسعه پایدار قرار داده‌­اند.

اهداف توسعه پایداری که می‌توان در صنعت پرورش حشرات در نظر گرفت

حشرات یک فرصت کاملاً جدید در جریان جهانی تولید پروتئین‌ها ارائه می‌دهند. پرورش حشرات قبلاً به‌عنوان منبع واقعی پروتئین‌ها و سایر مواد مغذیِ در نظر گرفته نشده بود. از طریق فناوری‌های توسعه‌یافته توسط شرکت پروتکس و پیشرفت‌های ایجادشده از حشرات به‌عنوان یک بخش مهم در سیستم غذایی یاد می‌شود. مواد مغذی موجود در حشرات به‌طور هم‌زمان اهداف توسعه پایدار را در چند بعد پوشش می‌دهد.

ایجاد شرایطی جهت کاهش میزان ماهیگیری از دریاها و اقیانوس‌ها

دلیل اینکه زمین را سیاره آبی می‌نامند وجود اقیانوس‌های پهناور است. حتی درصورتی‌که اقیانوس‌ها مکان اصلی زندگی اصلی ما نیست ما باید از آن مراقبت کنیم. ما بیش‌ازحد از طریق دریاها و اقیانوس‌ها جهت تغذیه خود و دیگر حیوانات ماهیگیری کرده‌ایم و قبل از آنکه تنوع زیستی را بیش از این صدمه بزنیم باید چاره‌ای اندیشیده شود.

بخش بزرگی از انسان‌ها برای تأمین منبع پروتئین خود به دریاها وابسته هستند، اما مقدار زیادی دیگر را هم‌جهت تغذیه ماهی‌های پرورشی و دیگر حیوانات صید می‌کنند. صید از اقیانوس‌ها جهت تغذیه ماهی‌های پرورشی و دیگر حیوانات را با استفاده از پرورش صنعتی حشرات می‌توان متوقف کرد. خط تولید غذای آبزی‌پروری در این شرکت در حال کار است برای ایجاد یک صنعت آبزی‌پروری مستقل از دریاها و هرروز در حال تخصصی‌تر شدن است.

استفاده از زمین کمتر جهت تولید غذا بیشتر

ما انسان‌ها از هزاران سال پیش به‌منظور تهیه‌ی غذای خود به شکار می‌پرداختیم، اما این کار دشوار بود و به همین دلیل کشاورزی را ایجاد کردیم و توسعه دادیم. استفاده بی‌رویه ما از منابع موجود در این سیاره به دلیل کشاورزی غیراصولی رو به افزایش است. به همین دلیل با پرورش حشرات و استفاده از آن در تغذیه حیوانات، زمین را به شکل اولیه و اصولی خود باز می‌گردانیم.

تغذیه حیوانات خانگی بر پایه میل‌ورم

www.modiredam.com

استفاده از حشرات در تغذیه حیوانات خانگی

حیوانات خانگی بخشی از زندگی ما هستند و با احساسات و عاطفه ما ارتباط نزدیک دارند. به همین دلیل سزاوار رژیم غذایی مناسب هستند، حیوانات خانگی نیازمند غذاهای سالم و تازه و مقوی حاوی پروتئین و چربی و… هستند؛ بنابراین حشرات گزینه مناسبی می‌باشند.

پرورش حشرات برای حل چالش پروتئین

در سال 2040 جهان باید 9 میلیارد انسان را تغذیه کند. برای سالم بودن این جمعیت در جهان نیاز به منابع پروتئینی است، اما نحوه تولید پروتئین در حال حاضر فشار سنگینی را بر منابع محدود جهان وارد می‌کند. ماهیگیری بیش‌ازحد، سوزاندن جنگل‌های آمازون برای کشاورزی، حمل‌ونقل منابع پروتئین در سراسر جهان باعث ایجاد تغییرات عظیمی در جهانی شده است که باید در آن زندگی کنیم. تغذیه روزافزون جمعیت جهان می‌تواند به‌درستی یک چالش نامیده شود.

سویای وارداتی از آمریکای جنوبی برای تغذیه دام استفاده می‌شود؛ که مقادیر زیادی از گازهای گلخانه‌ای را به جو وارد می‌کند. حیوانات وحشی را از طریق ورود به زیستگاه‌های آن‌ها به‌منظور ایجاد زمین زراعی، تهدید می‌کنیم.

آیا حشرات می‌توانند جوابگوی نیاز پروتئین باشند؟

حشرات ضایعات غذایی با ارزش کم را به پروتئین و چربی با کیفیت بالا و مفید تبدیل می‌کنند، این مراحل در طی چند هفته و فضای کم صورت می‌گیرد. پروتئین حشرات به‌عنوان جایگزینی برای غذای ماهی و سویا می‌تواند استفاده شود و به ما کمک می‌کنند تا با ایجاد فشار کمتری بر اکوسیستم، یک سیستم غذایی بهتر را ایجاد کنیم.

شرکت پروتکس بر 5 اصل پایبند است

1- در نظر داشتن موارد اخلاقی

مطالعات مختلف نشان داده است که بعید است حشرات درد را تجربه کنند و درک درستی از وضعیت خود داشته باشند. در شرکت پروتکس متخصصان بر اصل احتیاط پایبند هستند و دقت می‌شود که سلامتی یک حشره در روند تولید مدنظر قرار گیرد.

2- برقرار کردن شرایط استاندارد تولید و نگهداری از حشرات

مگس‌های سرباز سیاه (Black soldier Flies) بومی مناطق گرمسیر کره زمین هستند و با شرایط زندگی در آن مناطق منطبق شده‌اند. آن‌ها نمی‌توانند به‌طور طبیعی در آب‌وهوای (اقلیم) هلند به‌طور طبیعی زندگی کنند، درصورتی‌که اقلیم و آب‌وهوا عامل مهمی در پرورش و تولید حشرات است. به همین دلیل در خط تولید شرکت پروتکس سعی شده است که شرایط اقلیمی به‌صورت مصنوعی جهت پرورش اصولی حشرات مهیا شود.
3- تولید خوراک باکیفیت بالا

حشرات بهترین گزینه برای تبدیل ضایعات کشاورزی و غذایی به مواد مغذی و پروتئینی هستند. در شرکت پروتکس مواد گیاهی و با کیفیت جهت تغذیه حشرات در نظر گرفته‌شده است که دارای ترکیبات آلی فراوانی هستند و از کیفیت بالایی برخوردار می­باشند. تأسیسات تولیدی این شرکت توسط GMP گواهی‌شده است، این بدین معنی است که این شرکت به استانداردهای تعیین‌شده برای تضمین در تولید خوراک ایمن رسیده است.

4- فرآوری سریع

هنگامی‌که لارو حشرات به‌طور کامل رشد کرده است، زمان آن رسیده است آن‌ها را فرآوری کنیم. فرآیند تولید در شرکت پروتکس یک‌روند جامع و کامل است که تمامی مراحل از تولید تا فرآوری را پوشش می‌دهد و از هرگونه کاهش بازده و بهره‌وری جلوگیری می‌کند. وقتی‌که در روند تولید، نوبت به مرحله فرآوری می­رسد، ما کار را در حداقل زمان انجام می‌دهیم تا آسیب و کاهش راندمان را به حداقل برسانیم.

5- کمی عشق و لطافت در کار

اگرچه این شرکت واحدهای تولید و فرآوری در مقیاس صنعتی راه‌اندازی کرده است اما در وهله اول یک پرورش‌دهنده حشرات است؛ و پرسنل و متخصصان این شرکت می‌دانند که با حیوانات ارزشمند و ظریفی کار می‌کنند. به صحت و سلامتی حشرات از مرحله تولید تا فرآوری توجه ویژه‌ای می‌شود. در شرکت پروتکس اذعان شده است که وقتی حشرات خوشحال هستند آن‌ها نیز خوشحال‌اند.

تاریخچه‌ای از نوآوری این شرکت

با توجه به طیف گسترده‌ی ترکیبات مغذی موجود در لارو مگس سرباز سیاه، این شرکت از زمان پیدایش خود در سال 2009 درزمینه تولید و فرآوری ترکیبات مغذی موجود در حشرات پیشرو بوده است. مدیران پروتکس این شرکت را در سال 2009 با هدف مشارکت در ایجاد یک سیستم غذایی پایدار از طریق فرآوری ترکیبات مغذی موجود در حشرات تأسیس کردند.

از سال 2017 این شرکت پرورش حشراتی مانند میل­ورم، جیرجیرک و ملخ را به خط تولیدی خود اضافه کرده است. این شرکت در نوآوری و معرفی بازارهای تجاری، پیشینه قدرتمندی دارد. از طریق سیستم‌های کنترل پیشرفته هوش مصنوعی، برنامه‌های بهبود ژنتیکی و رباتیک، پروتکس می‌تواند به‌طور مداوم و با کیفیت مناسب تولید کند. پروتکس با شرکت‌های سطح اول دنیا مانند Hendrix Genetics  و Bunler همکاری و مشارکت دارد. پروتکس جایزه پیشگام تکنولوژی را که توسط مجمع جهانی اقتصاد اهدا می‌شود را به دست آورده است.

ارزش‌ها و رسالت‌های شرکت پروتکس

ارزش‌های این شرکت از گروه متخصص و پرسنل کارآمد آن پدید آمده است. رویکرد این شرکت تشویق مردم به سمت حشرات و حفظ منابع زمینی و مراقبت از آن است. از ارزش‌گذاری‌های این شرکت در قبال مشتریان و مخاطبان خود می‌توان به ارائه محصولات سالم و درخورشان اشاره کرد. به‌طوری‌که مدیران و پرسنل این شرکت خود را در قبال تقاضا و مطالبه‌ی مشتریان خود، مسئول می‌دانند و همواره حفظ صداقت و شفافیت را سرلوحه کار و تولید خود قرار داده‌اند و این امر مهم را رمز موفقیت و پیشرفت خود می‌دانند.

کار، تلاش و پیشگام بودن در صنعت پرورش و فرآوری حشرات از دیگر رسالت‌های معرفی‌شده توسط مدیران این شرکت است و سعی بر پوشش دادن بازارهای منطقه‌ای و جهانی را در دستور کار خود دارند. همکاری تیمی و مشارکت با دیگر شرکت‌ها از موارد بارز دیگری است که همواره توسط این شرکت در طی فرآیند تولید خود، مدنظر قرارگرفته است.

ترجمه: تیم تحقیق و توسعه مجموعه مدیر دام

 

علاقه­‌مندانی که قصد دارند پرورش و نگهداری میل­‌ورم را از صفر تا 100 آموزش ببینند پیشنهاد می­‌کنیم بروزترین و کاربردی­‌ترین پکیج پرورش و نگهداری میل‌­ورم را تهیه بفرمایند و به­‌صورت علمی و کاربردی پرورش میل­‌ورم را شروع کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پکیج آموزشی پرورش و نگهداری میل­‌ورم می­‌توانید با شماره 2890 615 0933 جناب مهندس افضلی از کارشناسان برجسته مجموعه مدیر دام یا ایمیل: info@modiredam.com تماس حاصل بفرمایید.