مجموعه مدیر دام:‌ دارای گواهینامه‌های معتبر مرتبط با دام، طیور، آبزیان و حشرات، مشاوره و راهنمائی در طرح‌های کسب‌و‌کار

۰۹۱۹۳۷۳۳۲۱۱

مشاوره دام، طیور، آبزیان و حشرات

در پیرو مقاله حشرات درباره شرکت پروتیکس در این مقاله قصد داریم در مورد شرکت کارگیل و اینووفید توضیحاتی را خدمت شما بزرگواران ارائه دهیم. 

در این مقاله ارزشمند قصد داریم شما را با پرورش حشرات آشنا کنیم. داستان از آنجا شروع می­‌شود که همکاری بین شرکت­‌های کارگیل و اینووفید برای تأمین غذای مفید و پایدار جهت تأمین چرخه تولیدات آبزی­‌پروری و دامپروری آغاز شد.

این دو شرکت یک همکاری استراتژیک را با یکدیگر شروع کردند. رویکرد این همکاری تأمین خوراک پایدار و مفید برای صنعت دامپروری هست. به جهت این همکاری، این شرکت‌ها به‌طور مشترک بر روی خوراک صنعتی آبزی‌پروری که بر پایه پروتئین حشرات است فعالیت می­‌کنند تا بتوانند از طریق تأمین غذا برای آبزیان صنعتی به حفظ و پایداری این صنعت کمک کنند.

ما پذیرفته‌­ایم که منابع این سیاره محدود است. در شرکت کارگیل سیاست بر این است که گزینه‌­های تغذیه‌­ای مناسب و خلاقانه برای مشتریانی که به دنبال منابع پروتئینی هستند، تأمین شود. رویکرد سیستم اقتصادی در شرکت اینووفید به شکلی است که به تولیدات شبکه‌­ای معتقدند.

به‌عنوان‌مثال از تولیدات بخش کشاورزی مانند نشاسته و نیشکر برای تأمین غذای حشرات به‌عنوان منبع پروتئین استفاده می­‌شود. زمانی که لارو حشرات به دوره خاصی از زندگی خود برسد، پروتئین و روغن از لارو استخراج می‌شود تا برای غذای حیوانات خانگی، گونه‌های مختلف آبزیان صنعتی و پرندگان و… استفاده شود.

شرکت اینووفید از طریق استفاده مجدد از ضایعات بخش کشاورزی مانند غلات و… و از طرفی استفاده از کود تولیدی توسط حشرات در بخش کشاورزی، نقش حائز اهمیتی در حفظ پایداری محیط‌ زیست دارد. همچنین تأثیر بسیار مثبتی بر روی تغییرات اقلیمی دارد.

با جلوگیری از تولید 25.000 تن دی‌اکسید کربن (گازکربنیک) در سال از طریق تولید 10.000 تن محصولات دامی تغذیه‌شده با وعده‌­های غذایی شامل حشرات این حجم از دی‌اکسید کربن برابری می­‌کند با حذف 14.000 ماشین از جاده­‌ها.

www.modiredam.com

اینووفید مجموعه‌­ای دارای بیش از 60 مهندس و تکنسین است که توسعه داده‌اند یک پروسه‌­ای را که تولید می­‌کند وعده­‌های غذایی بر پایه حشرات باکیفیت بالا در مقیاس صنعتی. پس از چند مرحله تحقیقات و کار آزمایی که شرکت مذکور انجام داده است، مشخص‌شده است که پروتئین حشرات یک جایگزین مؤثر برای تغذیه­‌ی ماهیان است با بازده عملکرد معادل و حتی بهتر از گزینه­‌های متداول فعلی.

محصولات این شرکت محبوبیتِ مناسبی داشته در نزد مشتریانی که به دنبال محصولات طبیعی و پایدار هستند. اخیراً خوراک ماهی قزل­‌آلا که بر پایه حشرات است موردپذیرش صاحبان صنایع آبزی‌پروری در کشور فرانسه قرارگرفته است.

همکاری بین این دو شرکت نه‌تنها قادر است متقاضیان پرورش‌دهنده میگو و ماهی سالمون را تأمین کند تا بتوانند جوابگوی مشتریانشان باشند، بلکه می‌توانند این دو شرکت به‌موازات رشد صنعت آبزی‌پروری در سراسر جهان، اصول و قواعد صنعت خود را در مقیاس جهانی گسترش دهند.

شرکت اینووفید در راستای دست‌یابی به اهداف خود شرکا و همکاران ایده‌آل خود را یافته است، جهت یافتن راه­‌حل­‌های پایدار برای رفع نیازهای غذایی به‌موازات افزایش جمعیت جهان و بالطبع افزایش تقاضا برای غذا در سراسر دنیا.

درباره‌­ی شرکت کارگیل:

شرکت کارگیل با داشتن 160.000 نیروی انسانی در 70 کشور دنیا مشغول به فعالیت هستند. افراد این مجموعه برای رسیدن به اهدافشان که همان امنیت غذایی جهان می‌باشد، از طریق راهکارهای پایدار و ایمن، بی‌وقفه در حال فعالیت هستند.

آن‌ها هر روزه عامل ارتباط بین کشاورزان و فروشگاه‌ها، مصرف‌کنندگان، محصولات و مردم با غذای موردنیازشان هستند. این شرکت 154 سال تجربه را با تکنولوژی روز دنیا همراه ساخته است و همواره خود را به‌عنوان یک همکار قابل‌اعتماد معرفی کرده است.

گستردگی فعالیت این شرکت در صنعت غذا و کشاورزی در بیشتر از 125 کشور دنیا می­‌باشد و در حال ایجاد یک آینده روشن و پایدار برای کشاورزی در دنیا می­‌باشد. تولیدات غذایی شرکت  کارگیل با منشأ دامی، دارای بیش از 20.000 پرسنل در بیشتر از 275 کارخانه در 40 کشور دنیا می‌باشد.

این شرکت با تکیه‌بر تحقیقات و خلاقیت تیمی خود، تنوع وسیعی از محصولات و خدمات را به مصرف‌کنندگان و مخاطبان خود در سراسر دنیا ارائه می‌­دهد. تنوع محصولات و خدمات این شرکت شامل مواد غذایی، افزودنی‌های غذایی، ارائه راه­‌حل­‌های مدیریتی در مواقع اضطراری و تجربه کاری در مقیاس صنعتی می‌باشد.

درباره‌ی شرکت اینووفید:

یک شرکت اینووفید است که منابع پروتئینی جدید را از پرورش حشرات برای تغذیه حیوانات و به‌طور اختصاصی آبزیان تولید می‌کند. مأموریت این شرکت مشارکت در ایجاد سیستم پایدار تغذیه‌ای در برابر ایجاد افزایش تقاضا برای مواد خام طبیعی، سالم و رقابتی می‌باشد. دارا بودن ظرفیت تولید وسیع در این شرکت به همراه مهارت تحقیقاتی در زمینه بیوتکنولوژی، این شرکت را قادر می‌سازد تا محصولات بر پایه حشرات باکیفیت بالا در مقیاس صنعتی و با قیمت رقابتی را تولید کند.

شرکت بیوتکنولوژی زیرساخت‌های خود را در ناحیه شمالی فرانسه ایجاد کرده است و پروژه پرورش حشرات را در شهر نسله با همکاری شرکت ترئوس راه‌­اندازی کرده است. این شرکت محصولات پروتئینی خود را که بر پایه حشرات می‌باشد به بازار ارائه می‌کند. این شرکت محصولات خود را جهت تغذیه حیوانات و انسان تولید می‌کند.

هدف اصلی همکاری شرکت اینووفید با شرکت ترئوس در شهر نسله، ایجاد هم‌­افزایی صنعتی همراه با مزیت‌های اقتصادی و محیط زیستی در سطح منطقه می‌باشد. همکاری این دو شرکت نیاز فزاینده بخش خوراک دام را برآورده می‌کند و به توسعه پرورش آبزیان باکیفیت بالا کمک می‌­کند. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود نیاز مردم جهان به منابع پروتئینی تا سال 2050، دو برابر مقدار نیاز کنونی خواهد شد. صنعت پرورش حشرات به‌منظور تأمین منابع پروتئینی به‌طورکلی دارای پتانسیل‌های زیادی می‌باشد.

تقاضا برای غذاهای طبیعی در سالیان اخیر به‌طور چشمگیری افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود که این افزایش تقاضا در سالیان آتی نیز ادامه داشته باشد. برای پاسخ به این تقاضا نیاز است که تولیدکنندگان نگاه دقیق‌تر و نزدیک‌تری به ترکیبات جایگزین داشته باشند. در میان ترکیبات نوین طبیعی که در دسترس می‌باشد، ترکیبات مشتق شده از حشرات در اشکال مختلف جای خود را در کنار جلبک، حبوبات و دیگر ترکیبات مشابه بازکرده است.

بر طبق گزارش سازمان ملل متحد، جمعیت فعلی جهان 8 میلیارد نفر می‌باشد (سال 2020) و تا 12 سال آینده 1 میلیارد نفر افزایش خواهد داشت و تا سال 2050 به 9/6 میلیارد نفر خواهد رسید. به‌منظور تغذیه جمعیت در حال رشد، ما باید منابع پروتئینی جایگزین را در نظر داشته باشیم.

تحقیقات جدید نشان داده است که فرهنگ‌سازی غذا بر پایه حشرات به‌عنوان غذای لذت‌بخش، نسبتاً سالم و دوستدار محیط‌زیست است و می‌تواند راهکار مؤثری باشد جهت ایجاد بازارپسندی برای چنین غذاهایی که شاید برای برخی اشخاص به‌عنوان غذای نامناسب شناخته شود.

تحقیقات بر روی سیستم غذایی نشان می‌دهد، روش‌های تبلیغاتی تأثیر مؤثری بر پذیرش همگانی چنین محصولاتی دارد. بیان این موضوع که حشرات می‌توانند غذاهایی خوشمزه­ و اشرافی باشند، کمک شایانی به پذیرش این محصولات در نزد مردم می­‌کند.

تحقیقات نشان می­‌دهد 25 درصد کل گازهای گلخانه‌ای تولیدشده توسط انسان به دلیل تولید غذای مصرفی انسان‌ها می‌­باشد.

دامپروری یک عامل مؤثر در انتشار این حجم از گازهای گلخانه‌ای می‌باشد، محققان و سیاستمداران در تلاش‌اند جهت ایجاد و ترویج راهکاری مؤثر و پایدار برای تولید و تأمین پروتئین حیوانی برای تغذیه انسان.

  کارگاه‌ پرورش و نگهداری میل‌ورم متعلق به مجموعه مدیر دام

www.modiredam.com

آقای پروفسور سباستین برگر، استاد دانشگاه برن در سوئیس/ سوئد اشاره می­‌کند که حشرات دارای خصوصیات بارز و مثبتی به‌عنوان منابع پروتئینی هستند و به‌طور چشمگیری منابع تولید پروتئینی مرسوم (دامپروری) گاز گلخانه‌ای تولید می‌کنند؛ بنابراین پرورش حشرات کمک شایانی می‌کند در مواجهه و مقابله با تولید گازهای گلخانه‌ای و تغییرات اقلیم.

از دیرباز مسائلی مانند حفاظت محیط‌‌‌ زیست و ارتقاء سلامتی مهم و ضروری بوده و می‌­باشد، ولی به نظر کافی نیست برای افراد جهت غلبه بر تنفر و بی‌میلی نسبت به حشرات. پرورش صنعتی حشرات علاوه بر موارد ذکر شده بر پایه‌یک مدل کسب‌وکار توسعه‌یافته است که قادر می‌باشد، چرخه تولید را از محصولات و تولیدات بخش کشاورزی به سمت مصرف در خط تولید حشرات هدایت کند.

حشرات این‌چنینی به‌عنوان‌مثال مگس که گونه‌­ای بومی اروپا، عاری از بیماری، غیر مهاجم و شناخته‌شده به‌عنوان گونه‌ای بدون خطر توسط محققان می‌باشد، منبعی غنی از پروتئین، باارزش غذایی بسیار بالا جهت تغذیه آبزیان صنعتی. این صنعت ارزش تجاری 114 میلیارد دلاری در سال 2017 داشته که پیش­‌بینی می‌شود رشدی 2/5 برابری داشته باشد و تا سال 2026 به ارزش معادل 290 میلیارد دلار دست پیدا کند.

تولیدات و خروجی صنعت پرورش حشرات که از نیازهای مبرم پرورش آبزیان است و می‌تواند یک همکاری مستقیم و مفید برای توسعه‌­ی پرورش آبزیان باکیفیت بالا باشد، در عین ایجاد کمترین تأثیرات منفی بر محیط‌زیست. یکی دیگر از محصولات مفید این صنعت تولید کود ارگانیک جهت استفاده در بخش کشاورزی می‌باشد.

در کل این‌یک سیستم تولیدی است که دارای ارزش‌افزوده بالا و بدون اتلاف حداقل مواد می‌باشد. از طریق همکاری که در بین اینووفید و ترئوس شکل‌گرفته است، مدیران اینووفید امیدوارند که یک مدل تولید پروتئین حشرات ایجاد کنند به شکلی که صرفه اقتصادی داشته باشد و همچنین منافع محیط‌زیست را نیز مد نظر قرار دهد و گستره‌ی این صنعت در سراسر دنیا قابل‌اجرا باشد.

یکی از مواردی که مانع ایجاد بازاری پایدار برای این محصولات می‌باشد، ظرفیت کم تولید است که با راه‌اندازی سایت جدید تولید توسط این شرکت، این مانع نیز برداشته می‌شود. شمال فرانسه منطقه‌­ای است که سهم زیادی از تولیدات بخش کشاورزی در قاره اروپا را به خود اختصاص داده است.

واحد تولید و پرورش حشرات و همچنین واحد فرآوری از این تولیدات استفاده می‌کنند، بنابراین موقعیت مکانی شرکت اینووفید یک فاکتور خرید استراتژیک برای این شرکت می‌باشد. این شرکت همچنین از مزیت حمایت مقامات محلی در این منطقه برخوردار می‌باشد که عامل کمک‌کننده‌ای بر تسریع در روند توسعه این شرکت می‌باشد. اخیراً قوانین اجرایی صنعت غذا ابلاغ‌شده و حمایت‌هایی از تولیدات حشرات را به همراه دارد در برنامه بین‌المللی حشرات برای غذای انسان و حیوانات.

IPIFF از انتشار بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا مبنی بر اقدامات لازم جهت تنظیم قوانین غذای نوین استقبال کرده است. فدراسیون IPIFF به دنبال پذیرش سریع این قوانین می‌باشد.

تغییر قوانین مربوط به صنعت پرورش و فرآوری حشرات در سطح اتحادیه اروپا، باعث فراهم شدن بستر بازار مصرف این محصولات در صنعت آبزی‌پروری می‌شود، صنعت آبزی‌پروری موردی است که شرکت اینووفید در طی سالیان اخیر بر روی آن تمرکز کرده بود، اما به‌موازات این تغییر قوانین و آماده شدن فضای بازار مصرف حشرات در آبزی‌پروری، این شرکت به دنبال یافتن دیگر مصارف این محصولات در دیگر بخش‌های کشاورزی است.

تقاضا برای پروتئین باکیفیت جهت استفاده در خوراک ماهی‌های پرورشی هر ساله به‌طور میانگین 10 درصد افزایش می­‌یابد و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 به مقدار 125 الی 150 درصد برسد. فرصت‌ها برای توسعه صنعت پرورش حشرات در دیگر مناطق کره‌­ی زمین در سال‌های آینده بسیار زیاد است. مناطقی مانند قاره آفریقا، آسیا و آمریکا.

طبق گفته مدیران شرکت اینووفید گذشته از مصارف حشرات برای تغذیه آبزیان ما به دنبال دیگر کاربردهای حشرات و پروتئین‌های موجود در آن‌ها هستیم. همچنین در حال یافتن خواص و کاربردهای متنوع محصولات مشتق از حشرات هستیم تا صنعت تولید و فرآوری محصولات این‌چنینی را در آینده گسترش دهیم.

شرکت اینووفید در منطقه شمالی فرانسه قرار دارد که از لحاظ مکان جغرافیایی موقعیت استراتژیک برای این شرکت محسوب می‌شود و باعث توسعه و گسترش عملکردی این شرکت می‌شود. این شرکت هم‌اکنون خبر از ساختن یک تأسیسات جدید با 10 برابر ظرفیت می‌دهد. راه‌اندازی این خط جدید باعث اشتغال 110 نفر به‌طور مستقیم می‌شود، شامل مواردی از قبیل اپراتور، تکنسین و مهندسین. این تأسیسات توسط شماری از ارگان‌های دولتی حمایت می‌شود.

تصویر سمت راست جایگاه پرورش میل‌ورم و تصویر سمت چپ جایگاه پرورش سوسک بالغ (بخش مولدها)

www.modiredam.com

طبق زمان­‌بندی­‌های صورت گرفته، در اواخر سال 2019 این تأسیسات شروع بکار می‌­کنند. پس از شروع به کار این خطوط تولید، هر ساله 25.000 تن از نشر دی‌اکسید کربن جلوگیری می­‌شود. واحد تولیدی بعدی شرکت مذکور در شهر نسله و در تأسیسات شرکت ترئوس قرار دارد. منطقه صنعتی که فقط توسط تأسیسات شرکت ترئوس اشباع‌شده است و تأسیسات و سایت تولیدی شرکت دیگری در آنجا قرار ندارد. پیدایش این همکاری در بین این دو شرکت بر پایه همگرایی تجارب و توسعه برای آینده است. باید اشاره کرد که شرکت ترئوس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه بازار پروتئین‌های گیاهی در سراسر جهان است و یکی از مهره‌­های اصلی در انجمن پروتئین فرانسه می­‌باشد.

ائتلاف صنعتی این دو شرکت مثال بارزی است از همکاری صنعتی در مقیاس وسیع. شرکت اینووفید نیز به دلیل این همکاری و ائتلافی که با شرکت ترئوس دارد، موفق شد در راستای رسالت و اهداف خود، زمینه کاری و مقیاس کاری خود را گسترش دهد. با طراحی این سیستم تهیه و بازیافتی که این دو شرکت بنا نهاده‌اند، باعث شده­‌اند استفاده از منابع طبیعی با یک تأثیر بسیار مثبت بر تغییرات اقلیم همراه باشد.

ترجمه: تیم تحقیق و توسعه مجموعه مدیر دام

 

علاقه­‌مندانی که قصد دارند پرورش و نگهداری میل­‌ورم را از صفر تا 100 آموزش ببینند پیشنهاد می­‌کنیم بروزترین و کاربردی­‌ترین پکیج پرورش و نگهداری میل‌­ورم را تهیه بفرمایند و به­‌صورت علمی و کاربردی پرورش میل­‌ورم را شروع کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پکیج آموزشی پرورش و نگهداری میل­‌ورم می­‌توانید با شماره 2890 615 0933 جناب مهندس افضلی از کارشناسان برجسته مجموعه مدیر دام یا ایمیل: info@modiredam.com تماس حاصل بفرمایید.